Course main textbook: Merriam, S. & Tisdell, E. (2015) Qualitative Research: A Guide to Design and Implementation, 4th Edition
Additional Required readings:
- ורדי ובלום-קולקה, 2005, "השיעור כאירוע דיבור א-סימטרי: מבט על מבנה ההשתתפות בכיתה הישראלית" המייצג נקודת השקפה תיאורטית ייחודית.
2. Ayalon, M., & Even, R. (2016). Factors shaping students’ opportunities to engage in classroom argumentative activity. International Journal of Science and Mathematics Education. 14(3), 575-601
3. Chi, M.T.H1997 Quantifying Qualitative Analyses of Verbal Data, Introduction to verbal analysis;
4. Ginsburg, H. (1981). The Clinical Interview in Psychological Research on Mathematical Thinking: Aims, Rationales, Techniques. For the Learning of Mathematics, 1(3), 4-11.
5. Henderson, C., Yerushalmi, E., Kuo, V. H., Heller, K., & Heller, P. (2007). Physics faculty beliefs and values about the teaching and learning of problem solving. II. Procedures for measurement and analysis. Physical Review Special Topics-Physics Education Research, 3(2), 020110.
6. גבתון ד. תאוריה מעוגנת בשדה: משמעות תהליך ניתוח הנתונים ובניית התיאוריה במחקר איכותי, מתוך "מסורות וזרמים במחקר האיכותי" נעמה צבר בן יהושע (עורכת), 2001 עמ' 195-228
7. Brown, A. L. (1992). Design experiments: Theoretical and methodological challenges in creating complex interventions in classroom settings. The journal of the learning sciences, 2(2), 141-178.
8. Hammer, D., & Berland, L. K. (2014). Confusing claims for data: A critique of common practices for presenting qualitative research on learning. Journal of the Learning Sciences, 23(1), 37-46.
9. Wertsch, J. V. (1984). The zone of proximal development: Some conceptual issues. New Directions for Child and Adolescent Development, 1984(23), 7-18.