י1. בירנבוים, מ., (1997). חלופות בהערכת הישגים. תל-אביב: הוצאת רמות, אוניברסיטת תל-אביב
2. וגנר, מ., (1991). יש מבחן! בניית מבחני הישגים והערכתם. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד
3. נוסינוביץ, ר., ודודי, ו., (2000). הערכה: אפשר גם אחרת. ירושלים: המרכז להוראת המדעים, האוניברסיטה העברית
4. תמיר, פ., (1989). הערכת הישגים לימודיים במדעי הטבע. ירושלים: המרכז להוראת המדעים, האוניברסיטה העברית
5. הבנה בכוונה של היגנס ומקטאי (מתורגם לעברית) בהוצאת מכון ברנקו וייס שנת 2011
6. Kempa, R., (1986). Assessment in Science. Cambridge: Cambridge University Press.
7. Stiggins, R .J., (1994). Student-Centered Classroom Assessment. New-York: Macmillan.