Course main textbook: Marshall, C., and Rossman, G. (2014). Designing qualitative research (6th Ed.), Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Additional Required readings:
דושניק, ל' (2011). ניתוח נתונים במחקר האיכותני: הצעה לארבעה עקרונות מנחים. בתוך: ע' גוברמן וג' ספקטור-מרזל
(עורכות). שבילי מחקר – שנתון מס' 11. הוצאת מכון מופ"ת. עמ' 137-14
* הד- מצויינים, ע. ( 2016) . הבניה משותפת של זהות "תלמידה מתקשה": שגרות שיח בין מורה לתלמידתה ותפקידם בהנצחת קשיי למידה במתמטיקה. כתב עת למחקר ולעיון בחינוך מתמטי, 4 , עמ' 124-147
צבר בן יהושע, נ. (2001) (עורכת) מסורות וזרמים במחקר האיכותני http://www.mofet.macam.ac.il/mylibrary/books/Documents/3855.pdf
שקדי א' (2001) מלים המנסים לגעת - גישה דיגיטלית דרך אתר כותר
Agee J. (2009). Developing qualitative research questions: a reflective
process, International Journal of Qualitative Studies in Education, 22:4, 431-447
* Ayalon, M., & Even, R. (2016). Factors shaping students’ opportunities to engage in classroom argumentative activity. International Journal of Science and Mathematics Education. 14(3), 575-601
* Besley, J. C., Dudo, A. D., Yuan, S., & Ghannam, N. A. (2016). Qualitative Interviews With Science Communication Trainers About Communication Objectives and Goals. Science Communication, 38(3), 356–381.
Dwyer, S. C., & Buckle, J. L. (2009). The Space Between: On Being an Insider-Outsider in Qualitative Research. International Journal of Qualitative Methods, 8(1), 54–63.
Freeman, M., deMarrais, K., Preissle, J., Roulston, K., & St. Pierre, E. A. (2007). Standards of evidence in qualitative research: An incitement to discourse. Educational Researcher 36(1) 25-32
Johnson, R.B. & Onwuegbuzie, A.J. (2004). Mixed methods research: A research paradigm whose time has come. Educational Researcher 33(7), pp. 14-26.
Hammer, D., & Berland, L. K. (2014). Confusing claims for data: A critique of common practices for presenting qualitative research on learning. Journal of the Learning Sciences, 23(1), 37-46.
Guetterman, T. C. (2015). Descriptions of Sampling Practices Within Five Approaches to Qualitative Research in Education and the Health Sciences [48 paragraphs]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 16(2), Art. 25, http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs1502256.
* Marshall, C., Dalyot, K., & Galloway, S. (2014). Sexual harassment in higher education: Re-framing the puzzle of its persistence. Journal of Policy Practice, 13(4).
Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. Chapter 6: Field work strategies and observation methods.
Roth, W-M & von Unger H. (2018). Current Perspectives on Research Ethics in Qualitative Research. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 19(3). Art. 33.
Way, N. (2005) Striving for engagement: Reflections from a qualitative researcher. Journal of Adolescent Research. 20(5), pp. 531-537.