Course Identification

General module: Introduction to academic writing
20256072

Lecturers and Teaching Assistants

Dr. Miryam Tenzer
N/A

Course Schedule and Location

2025
Second Semester
N/A
04/03/2025
01/07/2025

Field of Study, Course Type and Credit Points

Science Teaching (non thesis MSc Track): Mini course; Obligatory; Regular; 2.00 points

Comments

1st year
הקורס יהיה מתוקשב
לו?ז יתפרס בהמשך

Prerequisites

No

Restrictions

30

Language of Instruction

Hebrew

Attendance and participation

Obligatory

Grade Type

Pass / Fail

Grade Breakdown (in %)

100%
Final assignment

Evaluation Type

Final assignment

Scheduled date 1

N/A
N/A
-
N/A

Estimated Weekly Independent Workload (in hours)

1

Syllabus

קהל היעד
תכנית רוטשילד [תואר שני בהוראת המדעים], מדרשת פיינברג מכון וייצמן

רציונל

הכתיבה המדעית מהווה חלק מן האוריינות האקדמית הנדרשת מסטודנטים הלומדים לתואר אקדמי והנדרשים לבצע עבודה תיאורטית או מחקרית במסגרת לימודיהם. לסגנון כתיבה מדעי מאפיינים המתבטאים בתכנים עצמם ובשאלות המחקר, בסגנון הלשוני, במבנה הטקסט או העבודה, בתפקיד פרקי העבודה, באופני הצגת המידע לסוגיו וכן בכל הקשור לאיתור מקורות, שימוש בהם ואופן רישומם בטקסט. המחקר המדע אינו יכול להתקיים ללא הכתיבה המדעית שכן זו מאפשרת את הדיווח על הממצאים ואת הדיון בהם עם הקהילה המדעית. הכרות עם הטקסט המדעי ואימוץ המאפיינים של הכתיבה המדעית הכרחייםדרכי הוראה ולמידה

הקורס מקוון, בלמידה מרחוק – א-סינכרונית ברובה, וכולל מפגשים סינכרוניים ב.

אתר הקורס (במודל) מחולק ליחידות נושאיות (מפורטות בהמשך) שבכל אחת מהן יש:

הרצאה/מצגת
הסבר מילולי והרצאה מוקלטת (בזום) או מצגת בלבד להסבר על הנושא

תרגילים
לתרגול ולהתנסות. יש חובת הגשה של התרגילים ולא ניתן להתקדם מבלי להגישם. מועדי ההגשה המפורטים בטבלה להלן מתייחסים למועד הסופי. ניתן להגיש לפני כן. תרגילים סגורים ייבדקו אוטומטית (צפייה בציונים תתאפשר לאחר שיחלוף מועד ההגשה); התרגילים הפתוחים לא ייבדקו באופן מפורט עם ציון;

משאבים ופעילויות נוספות
בכל יחידה מצורפים הסברים, דוגמאות ומשחקים ללמידה ולהתנסות א-סינכרונית.

מטלה סופית בקורס

הגשת "שלד" של עבודת מחקר בנושא נבחר . יש להגדיר שאלת מחקר בתחום של הוראת המדעים, להציג מבוא קצר, כותרות לרקע התאורטי, כותרות לפרקי העבודה; ברקע התאורטי יש לכתוב באחד הפרקים 2-3 פסקאות המבוססות על מקורות (לפחות שלושה); ביבליוגרפיה.

מפרט נושאי הקורס, מועדים ומפגשים

נושא

מושגים

תרגילים

מועד הגשה

הרצאת פתיחה, הכרות עם נושאי הקורס ואופן הלמידה; מפגש סינכרוני

1. הטקסט המדעי

מאפייני הכתיבה המדעית האקדמית, רעיון מרכזי ומילות מפתח

תר1: מסגנון סיפורי לטקסט אקדמי

 

2. מיזוג בין מקורות

ממזגים בין מקורות שונים לכדי טקסט מגובש ואחיד

תר2: מיזוג בין מקורות

 

3. איתור ורישום מקורות

איתור מקורות אקדמיים ראויים וכיצד יש לאזכר אותם ולהתייחס אליהם בעבודה

תר3: מבחן רישום מקורות

 

4. שאלת מחקר

ניסוח שאלת מחקר בתחום של הוראת המדעים

תר4: ניסוח שאלת מחקר

 

5. עבודה מדעית – סוגים ומבנה

סוגי עבודות ומאמרים מדעיים; מבנה העבודה המחקרית ומה התפקיד של פרקיה

תר5: התאמה בין טקסט לפרק בעבודה המחקרית

 

עבודה מחקרית ושימוש מושכל ב-וורד לעיצוב, עריכה וכתיבה; מפגש זום סינכרוני 19.9 בשעה 18:00

6. הצגת המידע

רציפות וקישוריות, האופנים השונים להצגת מידע בטקסט מדעי

תר6: הצגת מידע מדעי

 

7. עבודה ב-וורד וביישומי אופיס

דרישות עיצוביות ועריכה; שימוש מושכל בכלים ממוחשבים לארגון, לעריכה ולכתיבה של עבודה מדעית

מטלה סופית: שלד לעבודה מחקרית

 

 

 

 

Learning Outcomes

Upon successful completion of the course students will be able to:

  1. Describe the structure and various components of academic documents.
  2. List the rules of academic writing.
  3. Demonstrate efficient use of the web and different resource centers.
  4. Use techniques for searching theories.
  5. Present data in a lucid way.
  6. Write a draft of an academic theoretical research proposal on any topic according to APA citation style.

Reading List

Reading material is available at the course website.

Website

N/A